30 November 2006

"Si era una la parinti,/Si mandra-n toate cele"


Azi era ziua povestii despre magazinele on line de sabii si kimono-uri, dar...va povestesc mai bine data viitoare despre asta.

In schimb, o sa va spun ca admir mult la marci si la oameni coerenta. Daca esti un nenorocit, fii un nenorocit in orice faci, nu da bani pe strada cersetorilor, daca esti o fata calma, nu tipa si nu fa crize cand ti se taie maioneza, daca esti o persoana ce se pretinde a fi spirituala nu cita din "Tradati in dragoste", si asa mai departe. Adica, spune ce ai de spus, mereu, mereu in forme diferite si spune-o de fiecare data cu multa charisma. COERENT si CONSISTENT.

Paranteza: Coherence = "A set of beliefs or theories are in coherence when they are mutually supportive and none are inconsistent with any other" (mai multe definitii aici ) si inchidem cu aceasta ocazie paranteza deschisa la inceput de paragraf.

Pentru oameni cam e de discutat (si sper sa revin cu alta ocazie), dar pentru branduri, Coerenta si Consistenta in tot si in toate este cheia reusitei. Mai mult decat atat, inspira incredere si denota onestitate. Exemplul meu preferat pentru coerenta in comunicarea unui brand dar si de multa charisma while doing it, vine din Olanda de la KesselsKramer

Ex: AMSTERDAM, la Hans Brinker Hotel

Cu luni inainte sa plecam in Amsterdam stiam exact unde o sa stam. La Hans Brinker. Motivele nu erau pentru ca citisem de net mii de review-uri pozitive de la milioane de calatori entuziasmati si nici ca ghidul routard-ului il recomanda. Nu aparea nici pe site-ul primariei Amsterdam. Nu...Motivul era ca Kessel Kramer le facuse o campanie supertare si prietena mea care ma insotea considera ca aceasta campanie este mai mult decat convingatoare (iar girul agentiei in cauza mai mult decat suficient).

Campania ne zice ca nu poate fi mai rau acolo, dar ca ei se straduiesc. Deci, nu te astepta sa gasesti piscina, nici macar mic dejun, nu te astepta sa fie cineva la poarta sa deschisa si in general, nu te astepta la nimic. Asadar "hotelul pentru cei care nu vor mai mult". Coborarea cat mai low pe scara asteptarilor...iata obiectivul campaniei. Totul intr-un mod onest, credibil.

La fata locului era mai mult decat decent. Pozitionarea lor insa era sustinuta cel mai coerent din lume. Ever. Cateva exemple, va rog. Ei bine, le insir mai jos:

-www.hans-brinker.com: nu merge decat partial desi e supercool si sustine tot ce zic :"Some things on this site are not longer possible"and can't do any worse. But we are doing our best." Corerenta

-Ajungi acolo. Ca la toate hotelurile exista literele H O T E L dispuse pe verticala. Ele noaptea se lumineaza...stiti cum e. Ei bine aici nu merge decat lumina de la H si T. Coerenta.

-Mic dejun nu este. Cina daca vrei.(vorba aia: cine naiba se trezeste acolo la micul dejun?) Daca la micul dejun vreti cuymva o cafea, va poate turna receptionerul din cana lui (mi s-a intamplat). Coerenta.

In fine,totul respira ca mai rau nu se poate dar, noi ne straduim. Eu va spun ca mai bine nu se poate. Mie mi-a placut tare mult

p.s. aveau un fel de discoteca la parter unde, in mijloc, era un cub de sticla opaca -prin care nu se vedea nimic-. Daca aveai chef de dans fara sa se uite toti la tine intrai acolo si dansai. Feel free!

p.s.2 Naumovici, Bogdan aplica principiul de acelasi lucru spus mereu , mereu (=> coerenta), cu charsima in "Lucreafarul" strofa cu "Si era una la parinti/Si mandra-n toate cele/ Cum e icoana intre sfinti/ Si luna intre stele" Adica: zici UN singur lucru in ORICE faci. DA.

4 comments:

hb said...

Nu stiu de ce zici ca merge partial site-ul. Mie mi se pare ca merge tot exact asa cum ar trebui. Now with even more dog shit at the entrance! hahaha!

Monica J said...

"Partial" ...vorba vine...asta vor ei sa dea ca genreze ca "feeling" in coerenta cu pozitionarea lor. Da, toate rubricile sunt active, dar au in loc de poze unoeri mesaj intentionat de eroare :)
E fun!

Monica J said...

a...si da...ai dreptate, hb, e exact cum ar trebui

Mircea said...

aici si ad-urile care o vor convinge pe monica sa se duca si in 2007 la amsterdam:
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/12/hans-brinker-budget-hotel.html