28 November 2006

"Draguta"sa ii spui lu' ....Johanna


Acest ad a aparut in Times. Eu am inteles doar atata :"Fuck you all, I own a Bentley"

Citeam de curand in Top Gear ca este putin ciudat ca vanzatorii de masini, desi vand in majoritatea cazurilor barbatilor, continua sa foloseasca in discursul lor (fie direct, fie advertising, fie PR, fie etc.) termeni feminini gen: "masina asta e draguta"cu variatiuni:"e frumoasa", "liniile-i sunt fluide". Unii urlau din rasputeri "Don't call me baby" iar altii ca Dodge desi trasmiteau cam acelasi mesaj, ajungeau sa foloseasca in selling line tot cuvantul "draguta" esuand poate cumva in a se adresa barbatilor barbateste.

Ad-ul asta la Bentley mi se pare ca vorbeste pe "barbateasca". Mi-ar placea sa vad si la noi...ad-uri cu un limbaj si mesaj firesc, desprins din realitate si utilizand elemente de realitate...Mi-ar placea sa nu se mai vorbeasca cu un target care are 1,5 copii si consuma 3,25 l de bere pe saptamana. Reality calling...cred ca falsitatea si livrescul de multe ori ucid vise, si mai cred ca daca unele branduri ar avea curaj sa comunice onest si mesajele sa nu mai fie mereu verificate cu dictionarul langa, ar avea doar de castigat.

13 comments:

Mircea said...

eu am inteles asa:

Bentley doesn't need your money. Fuck off!

Bentley has this message for you poor mother fucker. Fuck you!

Bentley: Esti bine mobilat! Sa te fut!

Monica J said...

Mircea, te rog sa nu mai injuri.

Mircea said...

Dar tu de ce ai voie sa injuri? :(
Nu e corect! Eu doar am zis ce am inteles!

:D

Monica J said...

:)

Monica J said...

Pentru ca eu sunt mai mare...

Anca Buzea said...

Am mai vazut acest ad insa intr-un context putin diferit. A fost o serie de ad-uri in care Audi, BMW si Subaru se "razboiau" in slogane de genul "Congratulations to Audi for winning South African Car of the year in 2006. From the winner of World Car of the Year 2006. BMW" - "Congratulations to BMW for winning World Car of the Year 2006. From the winner of 6 consecutive Le Mans 24 Hour Races 2000-2006. Audi" - "Well done to Audi and BMW for winning the beeauty contest. From the winner of the 2006 International Engine of the Year. Subaru". Moment in care apare si reply-ul celor de la Bentley pe care il stii deja si care nu se mai foloseste de cuvinte :) eu zic atat: "FOARTE TARE!!"

Monica J said...

Anca,da ,e le stim p-alea...foarte tare

Tot ca reply asa...ca dialog/replici intre branduri si intre mesaje,fara legatura insa,
imi aduc aminte ca orange si vodafone (connex pe vremea aia) aveau cate un mesh fiecare fata in fata pe victoriei. De Paste, la un moment dat, unii au scris pe potrocaliu "Hristos a-nviat" si ceilalti cu verde "Adevarat a-nviat"
Aici pentru mine ambele branduri au castigat. Win _ Win.

Un alt tip de dialog de data asta planificat si voluntar doar pentru una dintre parti a fost Dove /Pantene in Praga tot pe outdoor.

Pantene incepe supermegacampanie: 2 saptamani umplut orasul cu mesh-uri si backlit-uri. Background alb si scris: "Care este secretul unui par frumos?". ATAT.

In ultima saptamana de campanie de teasing Pantene, orasul s-a umplut cu panouri care aveau logo-ul Dove si mesajul :"Dove. Secretul unui par frumos"

:)

Acuma, vezi, dialogurile pot fi de multe tipuri.

Eu sunt fan...any way...

Anonymous said...

da parca a fost ceva valva in ziare si intre mercedes si citroen. SAu nu-mi aduc io bine aminte?

Monica J said...

Da...a fost in 2003 parca in ZF.
Oamenii ceilalti "au scris pixu pe ziar" pe banda de sus "Oferta...." si Citr... a scris "Dar de Citr... ce zici?". Ar fi fost dragut sa scrie "Dar de X margarina de zici?"

Ma bucur ca ai mentionat de asta, pentru ca ne permite sa subliniem un atribut esential al dialogului:
-parteneri de pe pozitii similare
-relevanta continutului mesajului

Anonymous said...

revenind....da daca omul din imagine in loc sa pozeze in batranel simpatic vrea sa ne zica noua muritorilor "la varsta mea inca mai fut"?

Monica J said...

la varsta mea am un bentley => ....
poate
nu mai injurati pe blog! :)

Anonymous said...

Eu cred ca-i homosexual ala... Bine si io sunt misogin ca ma gandesc ca femeile nu inteleg print-ul!

Monica J said...

:)