13 November 2006

“If I want your opinion, I'll ask you to fill out the necessary forms.”

Dupa ce am citit articolul lui Costi ROGOZANU de "la revedere" in Business Magazin, articol pe care calduros vi-l recomand, am inceput sa am retineri in a scrie pe blog si, in plus, cred ca mi-am reiterat fata de mine insami ideea responsabilitate in gandit/vorbit/scris. In sectiunea Free Style din revista sus-amintita se poate citi articolul "In care se arata ca opinia prea multa strica"

Se spune aici ca poti sa comunici arareori ceva cu adevarat nou si ca, in general, ideile din capul tau au fost exprimate de altii, uneori mai destepti decat tine, intr-un mod mai convingator si mai sintetizator si deci, mai valoros. Nimeni nu iti cere sa nu ai pareri proprii, si nici sa reproduci alte pareri, dar e util sa nu le ignori si sa se vada ca ai stiut ca ele exista si ca ai tinut seama de ele.

De aceea, adauga el- si eu sper ca am inteles corect- ceea ce spui trebuie sa fie fundamentat pe ceva ce s-a zis/gandit anterior.

Citesc multe bloguri. Foarte putine dau referinte sau pomenesc de surse. Din nou, foarte putine argumteaza sau merg un pas mai departe decat simpla opinie personala.

Ca fapt divers, am citit de curand Dialoguri Borges- Sabato in care ei, desi nu au fost niciodata cei mai buni prieteni, decid sa vorbeasca moderati de un jurnalist, Baroso, despre teme diverse(orice altceva decat politica ce i-a despartit). Vorbesc despre iubire, despre limbaj, despre conceptii despre literatura, despre Divinitate si alte idei mari sau mici. Aproape in nici o replica a unuia sau a altuia nu lipsesc referintele: la antici, la filosofi, la sociologi, la scriitori,sau chiar se dau ca referinta unul altuia.

Kurt Cobain spunea mai demult ca nu avem nici un drept sa emitem pareri pana nu stim ce raspunsuri s-au dat inainte pe tema respectiva.

Costi Rogozanu in final:
"Principalul pacat al analistilor nostri de tot felul este emfaza cu care isi insusesc ideile altora fara sa-i citeze. Avem toata gama: balbaiti, incruntati, nervosi la comanda, analisti la pachet, opiniomani mercenari. Niciunul nu are entuziasmul consumului, ci doar pe acela al propriei preamariri"

No comments: