27 March 2007

Premiile Gopo (observatii)

Am vazut aseara Gala Premiilor Industriei de Film Romanesti, GOPO in direct la TVR 1.M-am bucurat ca exista. Am urmarit-o pana la capat.

E bine sa fie o sa astfel de gala, desi la fiecare categorie erau aceleasi filme: a fost sau n-a fost, cum mi-am petrecut..., hatia va fi albastra,ryna si legaturi bolnavicioase. Astea sunt, cu astea defilam. Oricum, mi se pare ca suntem pe drumul cel bun.

Ce am observat:

-lipsa de experienta a organizatorilor. Se vede ca nu avem exercitiul organizarii de gale. Gala nu inseamna neaparat sa dai o tona de bani pe scenotehnica si sa se auda Vanghelis cand urca Pintilie pe scena si jocul de lumini sa fie mai ceva la la The Mission...lasere, frate...Nu, inseamna distinctie, nu neparat distragere si exagerare.

-promovarea destul de timida a Galei Premiilor Gopo. Nu au avut nici macar un site.

-invidia si orgoliile artistice ale alor mai batrani fata de astia mai tineri...s-a vazut de la discursul lui Stere Gulea (frumos, dar rautacios gratuit) la indignarea lui Pintilie care a primit premiul pentru intreaga activitate si a inceput discursul cu rautate.

-o Oana Pellea plina de ea-poate firesc- si care lupta pentru promovarea filmului romanesc

-o Magda Catone fara simt de penibil si cu aere de inteligenta:"Ma bucur ca ma aflu alaturi de voi la Palatu' Bragadiru.". Ironici au fost cam toti invitatii peste 40 de ani.

-un spectacol care in loc sa fie pentru aia din sala, era pentru aia de la televizor (la final moderatorul s-a intors cu spatele la public si s-a adresat exclusiv telespectatorilor). Ar fi trebuit sa incerce sa gaseasca o cale de adresare comuna catre ambele publicuri

-se simte o competitie intre actori si generatii si astia tineri se vede ca sunt si fericiti ca au teren de lupta/joaca

-in general, e bine ca e si sunt convinsa ca o sa fie si mai bine.

Cateva chestii despre Ion Popescu-Gopo: aici. Pseudonimul său de Gopo provine de la numele părinţilor săi: numele de fată al mamei sale, Gorenco, şi numele tatălui, Popescu.

6 comments:

lorin said...

da, batrinii au fost cam rautaciosi, mai ales gulea. in general, sint gasti. radu muntean si trupa lui au facut misto de restul, aia ai lui puiu au boicotat... per total plutea ceva pozitiv in aer... pellea arata complet dusa, a zis ca e la festival...?
apoi am stat la masa cu cel caruia i se spusese sa-l ajute pe pintilie sa urce pe scena si se simtea penilbil. i-am zis ca va ramine in istorie ca fost pomenit intr-un discurs de gopo. si de catre cine? marele pintilie.

Monica JITARIUC said...

lasa, ca si calatoria de o mie de mile incepe cu...un pas...
bine ca l-au facut...

Anonymous said...

Mie Oana Pellea mi s-a parut exceptionala ca intotdeauna!A spus exact ce trebuia spus!Si asa m-am saturat de comentarii rautacioase...ca mi e sila!

Monica JITARIUC said...

da...

dar nu e neaparat totdeaua vorba de rautate, sa stii...uneori se numeste pur si simplu observatie.
in sfarsit, cre ca ai si tu dreptatea ta de om...

Anonymous said...

Da, am dreptate, din pacate....si nu ca om...ci tot din spirit de obs....E foarte ok oana pellea...ma doare doar ca noi sintem superficiali si aruncam cu obs si cu vorbe...unii oameni nu merita asta din partea noastra...si din categoria asta face parte si oana pellea...eu zic ca avem nevoie de oameni ca ea....asa cred eu..cit ma duce pe mine mintea...

Monica JITARIUC said...

subscriu, sa stii...si m-am cam pripit.
mie imi place de oana pellea mult. si cred ca la gala ea a comunicat un mesaj.
poate felul in care l-a comunicat era unul care nu mi-a mers mie direct la suflet...dar ...toata admiratia fata de continut, insa.
si cel mai mult, toata admiratia fata de atitudine.