Ca tot vorbeste toata lumea de Ikea in ultimul timp, vroiam sa va spun si pararea mea. Stefan zicea ca principala provocare Ikea in Romania va fi sa explicitarea conceptului de business. Mi s-a parut minunat cum in Catalog (284pag) au pagini introductive pe tema..."hai sa va explicam care-i treaba cu Ikea".
Si se intreaba:"De ce sunt la Ikea preturi mici" si apoi raspund:
-pentru ca nu ai personal la fiecare raft care sa te bata la cap si oricum tie asta nu iti place...sa vina personalul magazinului in timp ce tu iti faci cumparaturile linistit si sa te intrebe cu ce te poate ajuta cand oricum tu te poti descurca singur
-pentru ca Ikea nu depoziteaza aer, ci doar elemente de mobilier ambalate in cutii plate...nu transportam aer...gen
-pentru ca eticheta de pret (cu absolut toate detaliile necesare) este cel mai bun produs pe care l-au creat
-pentru ca politica de cost effectivness transpare prin tot ceea ce fac
si in aceste prime pagini de catalog (care catalog e disponibil si on line)se pun intrebari:
-de ce producem mese in fabrici de carucioare? pentru a reduce costurile
-de ce producem in cantitati mari? pentru a reduce costurile
-de ce iti transporti singur mobila? pentru ca impreuna reducem costurile. Introduc aici si o specificatie: transportul acasa e disponibil la cerere si contra cost, nu gratuit,dar in mod pervers inclus in costul produsului ca la alte companii (sic!)
-de ce ai nevoie de hartie si creion pentru cumparaturi? pentru ca sa reducem costurile impreuna tu facand o parte din munca ce altfel ar fi necesitat personal suplimentar...etc...etc
Si tot asa. Cand am citit am avut senzatia de companie de zbor low cost. Stewardesa e si la ticketing si la check in si la pilotarea avionului...
Noroc ca au astia de la Ikea design si brand si ca desi iefin, produsele alea nu arata cheap. In rest, all the best.
08 March 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment