04 January 2007

Childhood consumerism


Introducere (fara legatura cu ce urmeaza neaparat)In goana asta nebuna dupa "Sa ii ofer totul copilului meu" multi uita ca poate cel mai mult copilul are nevoie sa il iei in brate si sa ii povestesti ceva frumos. Si, cum zicea cineva, copiii sunt ca cimentul. Orice ii atinge le lasa o urma. Si de tot gandim "la viitorul lui", uitand ca pana si copiii traiesc in prezent.

Cuprins: in revista Biz nr. 133/4-18 dec.2006, paginile 86-89 am citit un articol scris de Laura Grigore despre cum devine copilul consumator. Trecand de titlu care ar fi trebuit sa fie "Cum este copilul consumator si chiar daca nu este ii influenteaza pe aia mari care sunt..." articolul cuprinde multe dintre concluziile unui studiu realizat de D & D Research despre relatia copiilor cu brandurile si cu modalitati de comunicare ale acestora in Romania. Cateva dintre aceste concluzii:

-copiii au acces zilnic la sume cuprinse intre 2 si 10 RON
-sunt foarte deschisi la promotii (au capacitatea innascuta de a colectiona)
-nu fac diferenta intre continut editorial & publicitate (cica "abia dupa 8 ani isi dau seama ca publicitatea e o tactica de vanzare" Mirela Angelescu, GMP)
-cei cu varste intre 7-10 ani urmaresc zilnic peste 3 h la TV in week-end si deci, sunt expusi la minimum 72 de reclame/zi.
-tind sa respinga brandurile "copilaresti"
-se plicitisesc repede
-advertisingul pentru ei ar trebui sa insiste asupra caracteristicilor noi si extraordinare ale produsului
- si multe alte concluzii interesante

O piata in ascensiune cea pentru copii, cu nenumarate ocazii de consum si cu multe "varfuri": inceputul anului scolar, Craciun, Pasti, aniversari,zile onomastice...si aici se mananca tort...si inca unul tot mai bun.

p.s. un mic citat: Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children. (B. Shaw)

No comments: