...ca si cuvant...nu imi place "hai sa mergem la shopping " cu variatiunile "hai sa ne spargem in figuri la shopping" sau "ador shopping-ul" . Dar, imi place sa merg sa cumpar chestii care imi plac. Multe.
In numarul de saptamana asta din Saptamana Financiara se analizeaza rezultatele unui studiu facut de A.C. Nielsen despre cum mai cumpara romanii. Printre principalele concluzii:
-numarul hipermarket-urilor si a supermarket-urilor a crescut la 403 unitati in 2006 (in 2004 erau doar 244 unitati)
-romanii au alocat in medie 613 lei pe luna pentru cumparaturile de alimente, bacanie si ingrijire personala
-in medie, clientul roman merge o data la 2 saptamani la supermarket si o data pe saptamana la hipermarket
-romanii isi cumpara tigarile de la chioscuri (35% din situatii)
-comertul traditional pierde teren in favoarea spatiilor de comert modern
-femeile pierd teren in pozitia de lider la luarea deciziei asupra cumparaturilor realizate in gospodarie, in favoarea barbatilor
Sunt mai multe date si concluzii, toate bazate pe un studiu realizat pe consumatori 15-65, selectionati aleator din Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, BV, Iasi, Cta, si Ploiesti. Metoda: face to face interviews in noiembrie 2006, esantion:1,100 respondenti.
21 May 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment