05 August 2010

Ce-ar face Google?


Am niste produse in frigider. Cum ar fi sa am un display pe usa frigiderului care sa imi spuna:
- exact ce provizii mai am
- cand ar trebui sa fac cumparaturi
-care este lista de cumparaturi pentru refacerea stocului de provizii din frigider
-ce retete as putea pregati cu ingredientele pe care le am in frigider.
Ei bine, asta ar fi un frigider care ar gandi ca Google.

Merg la un restaurant. Meniul electronic imi arata:
-care este cel mai solicitat produs/fel de mancare
-cei care au comandat la felul I supa de rosii au mai comandat: vita cu cartofi cu rozmarin la felul II si panacotta la desert sau...x combinatii
-cei care au mancat dorada in crusta de sare au baut vinul X
Ei bine, asta ar fi un restaurant care ar gandi ca Google.

Ce-ar face Google?| Jeff Jarvis_Editura Publica


Cateva idei
pe langa aia cu democratizarea internetului si cum fiecare avem o voce si tot asa:

-cu cat controlezi mai putin (tu, ca brand) informatia, cu atat obtii mai multa incredere de la consumatori. CONTROLUL este invers proportional cu INCREDEREA
"Simplitatea inseamna sinceritate. Sinceritatea inseamna onestitate. Onestitatea este echivalenta cu a fi uman. A fi uman inseamna a te afla in conversatie cu altii. A te a afla in conversatie cu altii este egal cu a colabora. A colabora inseamna a ceda controlul"=> prima lege a lui Jarvis "Dati-ne controlul si noi il vom folosi"

-fragmentarea/ nisarea industriilor, moartea industriei de masa "Nu exista mase in sine. Exista doar feluri de a-i percepe pe oameni drept mase" (Raymond Williams-1938)

-"gratuit" este un model de business-> "cum poti tu ajunge primul la gratuitate"

-google este cea mai mare baza de date cantitative si calitative despre consumatori

-PERSONALIZAREA produselor sau serviciilor este direct proportionala cu SUCCESUL

Si Jeff Jarvis ia industrii si incearca sa le suprapuna modul de gandire Google: deschidere, interes maxim pentru orice actiune a consumatorului si inregistrarea ei in baze de date care sunt folosite cu adevarat, gestionarea eficienta a feedback-ului, gratuitate, comunicare bi-directionala reala, etc.

Restul in carte: Ce-ar Face Google? | Jeff Jarvis | Editura Publica, 2010

No comments: