30 September 2010

Stelele Michelin si PR-ul

Nu stiu daca v-am mai zis- desi cred ca totusi v-am mai zis- din cand in cand citesc publicatii pe teme dintr-astea, asa-zis diverse. Asa am ajuns sa citesc Ghidul Taximetristilor (care are 110 pagini si contine elemente de conduita si multe altele), o revista despre utilaje grele, una despre apicultura...

Acuma citesc despre industria ospitalitatii. Intr-un articol despre ce, cum si care-i mai exact treaba cu stelele Michelin am citit ca in Franta companiile de asigurari au polite speciale pentru restaurante pentru momentul traumatizant in care pierd o stea Michelin. Companiile de asigurari promit ca dau 20,000 de euro clientilor care vor suferi umilinta retrogradarii de catre ghidul Michelin?

Si care-i legatura cu relatii publice, comunicare, etc?

"Aceasta suma reprezinta finantarea pentru angajarea unui consultant in relatii publice care sa refaca reputatia localului".

Normal, ghidul s-a suparat ca i se submineaza autoritatea si dintr-astea.

p.s. se spune ca o stea Michelin da un plus de 30% unui restaurant si retragerea unei stele scade profitul cu acelasi procent.
- cea mai des intalnita cauza ce suce la retragerea unei stele este...demisia bucatarului:)
-in Romania nu exista nici un local cu stele (dar asta stiati si voi)

2 comments:

Florin said...

pentru confiormitate, stelele sunt ale bucatarului, nu ale restaurantului, deci e normal sa le piarda dac apleaca bucatarul (sau, dupa caz, sa le castige dupa ce vine un chef cu stele) :) ca fapt divers, un chef cu 2* mi-a spus ca cel mai bine e de mers la restaurantele cu stele in ferbruarie, ca atunci se face vizita anuala a investigatorilor de la Michelin iar chef-ii se rup in figuri care mai de care :))

Monica JITARIUC SOARE said...

ce interesant:)
multumesc.
deci, februarie!